МОУ  «РОДНИКОВСКАЯ ШКОЛА» Амвросиевского района ДНР 

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

09:51
Від усмішки іде до всіх тепло. Василь Сухомлинський «Усмішка»
Учитель початкових класів Омельченко Л.І.

УРОК  ЧИТАННЯ

ТЕМА: Від усмішки іде до всіх тепло. Василь Сухомлинський «Усмішка».

МЕТА:  вчити працювати з текстом, який має повчальний характер;розширити знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника В. Сухомлинського; розвивати вміння знаходити у тексті описи, міркування; удосконалювати образне мислення та мовлення учнів, вміння творчо переказувати; збагачувати словник образними висловами; виховувати у них доброзичливе ставлення до оточуючих, інтерес до творчості В.О. Сухомлин-ського.

ОБЛАДНАННЯ:
портрет В.О. Сухомлинського, книжки з його творами; картини природи; грамзапис пісні М. Пляцковського «Усмішка», кросворд.

ХІД УРОКУ
I.    Організація уроку.
Усміхнемося сонечку:
Здрастуй золотаве!
Усміхнемось один одному,
Погляньмо ласкаво!
Хай сьогодні в кожне серце
День додасть тепла!
А ми усміхнемося,
Бажаючи добра!
або
Весело у світ дивіться,
Сум від себе проженіть.
Встали рано – усміхніться
Й з радістю весь день живіть!

II.    Перевірка домашнього завдання.

III.    Актуалізація опорних знань.
1.    Доповніть речення.
Учитель вимовляє речення і пропонує дітям збільшити його, додаючи по одному чи два слова.
Діти посміхаються.
Діти посміхаються у класі.
Діти у класі посміхаються один одному.
2.    Прийом «Мозкова атака»
1.    «Маєш гарний настрій – поділися, не скупися». Як ти розумієш ці слова?
2.    Закінчіть речення. «Хочеш  бути добрим … », «Добро починається з …».

IV.    Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Ми повинні пам’ятати:
Всі на світі чесні люди,
І дорослі, і малі,
Хочуть миру скрізь і всюди,
Хочуть миру на землі.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Учні висловлюють припущення, про що читатимуть у творах нового розділу.
Рольова гра «Учень – журналіст»
Учень  взяв інтерв’ю у Василя Сухомлинського і розповідає класу про життя і творчість українського педагога, письменника і вчителя.
Народився Василь Сухомлинський на Кіровоградщині у селі Василівці в родині бідного селянина 28 вересня 1918 році. Тут він закінчив семирічку. Сухомлинському не виповнилося й 17 років, як він молодим учителем переступив поріг школи, де нещодавно сам був учнем.
У 1937 році В. Сухомлинський успішно закінчив заочний відділ Полтавського учительського інституту і через кілька місяців, екстерном склавши екзамени, оде-ржав диплом учителя української мови та літератури  середньої школи.
3 квітня 1941 році В.О. Сухомлинський працював завідуючим Онуфріївським районним відділом народної освіти. Надмірне фізичне й моральне навантаження, тяжкі умови післявоєнних років різко погіршили і без  того слабке здоров'я Василя Олександровича Сухомлинського.
Після хвороби він не повернувся в районний відділ народної освіти. А в липні 1948 року на його прохання був призначений директором Павлиської школи, якій віддав 22 роки життя. Тут сповна розкрився його талант учителя, керівника, педагога – дослідника. Його творчість сповнена любов'ю до природи, до рідного краю, до людей. Героями його творчості найчастіше виступають діти. Його твори заставляють замислитися над питаннями. Вчать реагувати на вчинки героїв. Багато його творів були написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, прогулянок, бесід.
Прожив Василь Олександрович 52 роки. Він написав понад 70 томів наукових праць, цікавих розповідей для дітей: мініатюр, казок, оповідань, легенд, притч, новел.
Останні слова його були про школу: « Знову вересень…Дзвоник. Діти йдуть до школи, а я йду з життя…» 2 вересня його серце зупинилося.

Розгадування кросворда



1.    «Кінь …» ( утік ),
2.    «… книга» ( спляча ),
3.    «Про що думала …» ( Марійка ),
4.    « Найкраща …» ( лінійка ),
5.    «Який слід повинна … людина на землі?» ( Залишити ),
6.    «Сергійкова …» ( квітка ),
7.    «… дівчинка» ( Горбатенька ).
-    Прочитайте слово по вертикалі і дізнайтесь назву ще одного оповідання В. Су-хомлинського.
-    Правильно. Оповідання з яким ми будемо знайомитися називається «Усмішка».

V.    Опрацювання твору В.О. Сухомлинського «Усмішка»
 1. Бесіда
-    Коли вам стає радісно на душі?
-    В яких випадках ви посміхаєтесь?
-    Кому даруєте свою усмішку? ( Відповіді учнів ).
-    А зараз послухайте оповідання Василя Сухомлинського «Усмішка».

2.Виразне читання оповідання вчителем.

-    Чому саме таку назву, дав своєму оповіданню Василь Сухомлинський?

3.   Словникова робота:
Почимчикувала, тупала – іти;
Оволодів – опанував;
Ціпок – палиця;
Дибає – іде;

4.    Фізхвилинка
Озирнися навкруги:
Дружать в річки береги,
Вітерець голубить квіти,
Бавляться довкола діти.
Годі сердитись! Давай
Покладемо сварці край.
Бачиш – іграшки сумують,
Навіть фарби не малюють.
Помирімося швиденько –
Усміхнись мені, серденько!

5.Мовчазне читання твору учнями.
Губи
Учитель пропонує дітям прочитати оповідання В.О. Сухомлинського «Усміш-ка», приклавши палець лівої руки до щільно стиснутих губ під час мовчазного читання. Завдяки цьому діти перестають активно ворушити губами і читають мовчки.

6.Перевірка прочитаного тексту.
Парна робота.
Один учень задає питання, а другий відповідає на нього, а потім навпаки.
-    Хто головний герой твору?
-    Де жила дівчинка?
-    Кого зустріла по дорозі?
-    Як і чому змінювався настрій дівчинки?
-    Яким кольором можна намалювати дівчинку?

7.Вибіркове читання тексту.
-    знайдіть і прочитайте опис травневого ранку.
-    Якою була дівчинка? Прочитайте.
-    Що так потішило дівчинку?
-    Яке бажання її охопило?
-    Кого вона зустріла спочатку?
-    Знайдіть опис діда? Прочитайте.
-    Що несла йому дівчинка? На що вона сподівалась?
-    Чому змінився настрій дівчинки і нею оволодів страх?
-    Яким їй став здаватися світ? Прочитайте.
-    Як дівчинка спочатку зустріла бабусю?
-    Як бабуся зустріла дівчинку?
-    Яким став світ від подарованої усмішки?

8.Творча робота.
-    Намалюйте усмішку і подаруйте своєму другу. ( Вчитель роздає учням аркуш паперу, на якому вони, за допомогою олівців, малюють усмішку і слухають пі-сню «Усмішка», музика В. Шаїнського ).

9.Прийом – гра «Розвідники»
-    Знайдіть і прочитайте, які синоніми автор вжив у тексті до слова іде.
-    Знайдіть і доповніть порівняння словами з тексту.
Біле, мов … волосся ( стигла пшениця ).
Срібна пісня жайворонка тремтіла, мов … ( той струмок, що ось – ось помре ). Заясніли кульбаба, мов … ( маленькі сонця ).
-    Погляньте на картини природи, на хвилинку заплющіть очі і виберіть собі улю-блену, уявіть себе на місці дівчинки. Розплющіть очі і усміхніться один одно-му.

VI.    Підсумок уроку.
Учні пригадують моменти з свого життя, коли усмішка їм допомогла.
-    Який ще заголовок може мати оповідання В.О.Сухомлинського «Усмішка»?

VII.    Домашнє завдання.
1.    Перекажіть оповідання так, ніби це сталося з вами.
2.    Намалюйте ілюстрацію до оповідання «Усмішка».
3.    Напишіть твір – роздум на тему « Посмішка  в моєму житті».


Просмотров: 6073 | Добавил: admin | Теги: урок, читання | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Апрель 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архив записей
Друзья сайта

L.Kalashnikova © 2024
Бесплатный хостинг uCoz