"Дивний сплет поезії, музики і пісні»
Зледенна Наталія Вікторівна, учитель української мови та літератури Родниківської ЗОШ, провела відкритий урок з учнями 7-8 класів за темою: «Література рідного краю. Дивний сплет поезії, музики і пісні». Мета: методична: удосконалити технології інтегрованого навчання; дидактична: дослідити творчість письменників-земляків, розкрити силу таланту поетів та художників Донеччини, неповторний і життєствердний світ їхньої творчості; розвивати самостійну пошукову діяльність учнів, вміння орієнтуватися в прочитаному й знаходити підтвердження своїх думок у тексті, стимулювати до власних висновків; через художню палітру авторського художнього слова, донести до учнів любов поетів до рідного краю; осмислити духовну цінність поезій і художньої майстерності творців; удосконалювати навички виразного читання поезій; формувати основи естетичної культури; розвивати здатність сприймати, відчувати, розуміти прекрасне в житті і в мистецтві; виховна: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, гордості за письменників-земляків; виховувати прагнення самому брати участь у перетворенні навколишнього світу за законами краси, долучатися до художньої діяльності.
Методи та форми проведення заняття: слово вчителя, прийоми «Усмішка», «Незакінчене речення», «Палітра кольорів», «Хвилини музики»; захисти проектів-досліджень груп «Художники», «Літературознавці», «Музики»; читання напам’ять віршів із висловлюванням власного враження від поезій, прийом словесного малювання «Я бачу слово», «Аукціон знань», метод «Валіза знань», рефлексія «Галерея думок», асоціативний кущ до вислову «Знати літературу рідної Донеччини...»
Випереджувальні завдання учням: групи учнів «Художники», «Літературознавці», «Музики» готують проекти-дослідження «Знати свої корені», «Сучасний літературний процес у Донецьку».
На уроці яскраво продемонстровано міжпредметні зв’язки: українська література, музика, образотворче мистецтво. Дітей полонили чудові звуки скрипки та піаніно. Особливе враження викликало створення «Чарівної палітри» із використанням прийому словесного малювання.
|